28 квітня ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ОХОРОНИ ПРАЦІ

У 1996 році Міжнародна організація праці (далі МОП) підтримала ініціативу Міжнародної конференції вільних профспілок щодо визнання 28 квітня Всесвітнім днем охорони праці, і офіційно він відзначається з 2003 року. Згідно з Указом Президента України  цей  день в Україні почали відзначати з 2006 року.

 Цьогорічний девіз Дня охорони праці «Ревоюційні підходи до здоров¢я і безпеки: роль штучного інтелекту (ШІ) та цифровізації на роботі». ШІ – це галузь інформатики, яка займається розробкою інтелектуальних машин, здатних виконувати завдання, які зазвичай потребують людського інтелекту. Системи штучного інтелекту створені для навчання на досвіді, розпізнання закономірностей і ухвалення рішень на основі вихідних даних. Ці системи можна навчити виконувати певні завдання, наприклад, розпізнавати зображення, розуміти природну мову або грати ігри. Технологія штучного інтелекту охоплює широкий спектр методів, зокрема машинне навчання, обробку природної мови, робототехніку, тощо. Мета досліджень штучного інтелекту полягає у тому, щоб створити машини, які можуть міркувати, розуміти та навчатися як люди, і використовувати ці можливості для поліпшення життя людства та розв¢язання складних проблем.  З іншого боку, одним із найпоширеніших ризиків зі ШІ є можливість втратити контроль над ним та його надзвичайними здібностями. Загальний ШІ є однією з головних загроз оскільки він може бути таким самим розумним, або навіть розумнішим за людей у широкому спектрі завдань.

Звичайно, ШІ – це чудово, але якщо опуститися на землю,  хочеться повідомити, що з інформації про стан травматизму серед здобувачів освіти та працівників закладів освіти за 2024 рік дізнаємося про 4688 нещасних випадків зі здобувачами освіти під час освітнього процесу, з-поміж іншого 11 випадків зі смертельними наслідками. 384 нешасних випадків невиробничого характеру зі смертельними наслідками, що трапилися зі здобувачами освіти у побуті, зокрема 26 дітей загинули внаслідок терористичних дій російської федерації.  

Тож у роботі закладу освіти із пріоритетних завдань є формування стійких здоров¢язбережувальних компетенцій здобувачів освіти, звичок безпечної поведінки на території закладу освіти, вулицях і дорогах. Основною формою профілактики травматизму в закладі освіти є інструктування з охорони праці та безпеки життєдіяльності як працівників закладу освіти, так і здобувачів освіти. 

Хочеться наголосити на тому, що виконання завдань щодо попередження травматизму серед учасників освітнього процесу залишається одним  з першочергових для керівників всіх рівнів задля забезпечення прав учасників освітнього процесу на безпечні і нешкідливі умови навчання, утримання і праці. Адже, як визначено основним Законом держави, Конституцією України, людина, її життя і здоров¢я, честь, гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави.

Ми на нашому сайті використовуємо файли cookie, якщо ви не згодні, щоб ми використовували даний тип файлів, ви повинні відповідним чином встановити налаштування вашого браузера (в такому випадку ми не гарантуємо коректної роботи сайту) або не використовувати наш веб-сайт

x